FX 2000 – Demontaż i naprawa zaworu wiatrówki

Witam
Koledze stało sie nieszczęście…. Zawór w jego FX2000 któregoś dnia pękł w miejscu , gdzie znajduje się rowek na oring uszczelniający trzpień zaworu. Po demontażu wyglądał sobie tak…
Zwrócił sie do mnie o pomoc w naprawie.. No i naprawiłem… Na początek z pręta ze stali gatunkowej wytoczyłem trzpień zaworu…
Moje tokareczka toczy cudnie , bo duże to to nie jest…. 🙂
Następnie z poliamidowego wałka uciąłem 2cm i odwierciłem centrycznie otwór w który będzie wbity trzpień zaworu.
I jak powiedziałem tak zrobiłem… Nawet to już przypomina zawór…
A tutaj już gotowy zawór …
Czas na zrobienie nowego uszczelnienia trzpienia. Najpierw frezem fi 6mm gniazdo na oring na głębokość 6mm.
Następnie nieco nadwymiarowa tulejka z twardego poliamidu będąca zabezpieczeniem przed wydmuchaniem oringu.
Założyłem oring i wbiłem tulejkę … to co wystawało , obciąłem na tokarce…
I na koniec .. zmontowany zawór…
I naprawione…
Pozdrawiam..Igor