FX 2000 – Demontaż i naprawa zaworu wiatrówki

Witam

Koledze stało sie nieszczęście…. Zawór w jego FX2000 któregoś dnia pękł w miejscu , gdzie znajduje się rowek na oring uszczelniający trzpień zaworu. Po demontażu wyglądał sobie tak…

1

Zwrócił sie do mnie o pomoc w naprawie.. No i naprawiłem… Na początek z pręta ze stali gatunkowej wytoczyłem trzpień zaworu…

2

Moje tokareczka toczy cudnie , bo duże to to nie jest…. 🙂

3

Następnie z poliamidowego wałka uciąłem 2cm i odwierciłem centrycznie otwór w który będzie wbity trzpień zaworu.

4

I jak powiedziałem tak zrobiłem… Nawet to już przypomina zawór…

5

A tutaj już gotowy zawór …

6

Czas na zrobienie nowego uszczelnienia trzpienia. Najpierw frezem fi 6mm gniazdo na oring na głębokość 6mm.

7

Następnie nieco nadwymiarowa tulejka z twardego poliamidu będąca zabezpieczeniem przed wydmuchaniem oringu.

8

Założyłem oring i wbiłem tulejkę … to co wystawało , obciąłem na tokarce…

9

I na koniec .. zmontowany zawór…

10

I naprawione…

Pozdrawiam..Igor