Logun SOLO tuning zaworu wiatrówki

PCA/PCP

Witam
Sprawa FX/Loguna wraca na tapetę…
Najważniejsze , że zlokalizowałem źródło przedmuchów…
Przyczyną jest nieszczelność maleńkiego oringu ma trzpieniu zaworu. Porusza się on w otworze wywierconym z korpusie zaworu. Sam otwór jest zwykłym odwiertem i ma porysowane ścianki wewnętrzne.
Być może w nowym fabrycznie karabinku ten oring uszczelnia , ale bardzo krótko to trwa.
Początkowo chciałem wypolerować tylko ten otwór , ale okazało się że zbyt wiele materiału musiałbym zdjąć , więc po pierwsze samo prowadzenie trzpienia było wy wątpliwe , jak i działanie uszczelniacza.
Drugą sprawą , która niebyt mi się podobała , to metalowy grzybek zaworu oraz bardzo słaba sprężyna dociskająca zawór.
Samo gniazdo jest umieszczone wewnątrz korpusu bardzo głęboko i bardzo trudno było by je dotrzeć.
Słaba sprężyna powoduje bardzo duże pulsacje zaworu przy niskich ciśnieniach .
W FX/Logun jest to szczególnie dobrze słyszalne.
Postanowiłem zrobić z tym generalne porządki. Wykonałem nowy zawór , o grzybku zrobionym z Acetalu ( poliamid znacznie twardszy niż np PA6 ) , ze znacznie sztywniejszą , mocniejszą i krótszą sprężyną.
Oryginalny zawór i sprężyna w górnej części zdjęcia , poniżej to co zrobiłem

1

Na tym zdjęciu oryginalny otwór w którym porusza się trzpień zaworu.
Co prawda nie widać ścianek wewnętrznych , ale naprawdę są nie ciekawe..

2

Tutaj komplet elementów do modyfikacji zaworu.
Frezem czołowym 6mm wyfrezowałem gniazdo na acetalową tulejkę , pod którą będzie znajdował się oring.
Tulejka jest spasowana bardzo ciasno i aby ją zamontować .po prostu wbiłem delikatnie młotkiem , a to co wystawało obciąłem na tokarynce.

3

Obecnie polerowany trzpień zaworu porusza się w acetalowej tulei , jego średnica jest mniejsza od oryginalnego o 0.6mm ,
więc w żadnym miejscuy nie ma tarcia metal<->metal.
Sam oring jest przyciśnięty do dna wyfrezowanego otworu i uszczelnia stalowy ,
wypolerowany trzpień zaworu.
I będzie tak działał długo i niezawodnie.

Kompletnie zmontowany zawór.

Brak jakichkolwiek przedmuchów… :): )

Cała praca z uszczelnieniem jest oczywiście związana z implementacją regulatora, która lada dzień nastąpi…
C.D.N.

Pozdrawiam Igor